torsdag 28 juli 2022

Igår kväll åkte vi ut för en räksmörgås på restaurang Arken

 Igår kväll bestämde vi oss för att åka ut på sommarens utflykt till Replot, det liksom hör till att göra en runda ut till den yttersta skärgården åtminstone en gång per sommar. Gårdagskvällen var mulen och inte alltför varm, det var inte det bästa semestervädret. Nu skulle vi kanske få ett bord på restaurang Arken...

I hamnen var det rätt lugnt, en del turister men inte alltför många.

Några båtar låg inne i gästhamnen. Några husbilar stod uppradade på parkeringen.

Inte alltför många personbilar stod parkerade framför restaurangen (som ligger ute i hamnen). Vi gick in och det kändes varmt och bra att få ett bord där inne. Ute på verandan satt en del kunder, men speciellt jag tyckte det var skönt med ett innebord.


Vi beställde varsin räksmörgås. Och vilka smörgåsar sedan, brödet syntes inte ens under täcket av nyskalade räkorna....!


Hungriga som vi var, efter en dag ute på vedbacken, började vi genast mumsa i oss av räkorna och allt det andra goda som låg på tallriken. Halvvägs började jag känna mig småmätt... men jag fortsatte äta och blev alldeles -  proppmätt!

Efteråt kände jag för en rundvandring på hamnområdet, nu måste jag "gå ner" smörgåsen!



Det är så vackert här i hamnområdet. Kvällen var småkulen och just när vi gick förbi simstranden låg den alldeles öde och tom, annat har det säkert varit alla stekheta dagar som just passerat....

Restaurangen gjorde reklam för en helkväll med detta svenska dansband. Numera har orkestern även en finlandssvensk bandmedlem och det är ju riktigt kul. Jag får väl ändå avslöja att vi numera inte är speciellt dansanta av oss, men fint för alla dom som tycker om att dansa; nu blir det dans ute i bästa skärgården!

Så hoppade vi in i bilen och åkte vidare en sväng, men mera om det en annan dag. Och efter någon timme åkte vi åter över Replot-bron till fastlandet och så var vi snart hemma igen

Och mätt var jag hela kvällen.... vilken smörgås säger jag bara....

1 kommentar:

  1. Härliga bilder ,jag ska ta mig till holmen idag efter 2 veckor i hemma läge ,hostar nog lite ännu !

    SvaraRadera