tisdag 1 september 2020

September, välkommen!

Så har vi klivit in i höstmånaden September.
Årstiderna tuffar på och nu får vi förbereda oss på höstkänsla med
den höga klara luften, de sprakande färgerna och de allt mörkare kvällarna.
Tidigare var september en av mina favoritmånader, men med åren har
jag delvis ändrat åsikt. Numera börjar lederna värka i den kallare
väderleken och i mörkret ser jag ju allt sämre.... 
Jaja, det är sådant som kallas ålderstillägg!

 
Årets september inleds i soligt och varmt väder. De gyllengula färgerna 
lyser och det är väl inte så pjoskigt!


De gyllengula kornen rågar upp och skall snart torkas...



Det är också lingonens tid nu i september. 
Redan under veckoslutet plockade  jag de första lingonen som lyste röda runt husen. 
När jag sedan skulle rensa bären såg jag att alla inte ännu var mogna.
Jag kan vänta ännu några dagar innan jag går ut i skogen igen.
September är inte så dum ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar