torsdag 10 september 2020

Förberedd på hösten

Vi har ju haft en hel radda vackra höstdagar den senaste tiden.
Soligt, med en del moln, och relativt varmt har vi haft.
Men i natt ändrade sig vädret. Det regnade hela natten och i dag
 skiner solen - men det blåser kall nordanvind... riktigt kyligt....
Riktigt höstlikt....


Nåja, jag är väl förberedd på det som komma skall.
Häromdagen fick jag ett par nya vantar som är stickade i dubbelt garn
så att dom är extra varma. Svärmor förstås, jag säger tack!


För att muntra upp mig plockade jag en blombukett härom kvällen. 
Av naturens vackraste blommor som växer i dikeskanten.
 För visst blommar ännu sommarens
blommor i olika färger. Buketten pryder idag mitt köksbord.
Jag vet att hösten är på ingång - men jag njuter av sommaren så länge det 
finns en liten gnutta kvar av den.


Och ohjälpligt börjar björkarnas löv ändra färg.
I dagens stormvindar virvlar en del av dom bort i vinden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar