lördag 14 september 2013

Sommarvärme med höstfärger

De vackra dagarna radar upp sig. 
Nu har vi haft ännu en vecka med sol och värme.
Helt ofattbart att solen värmer precis som en härlig sommardag.
Men naturen har gått in i höstläge. Gula blad, torkade
växter, grönsaker att skörda.... Visst, hösten är här.

I går var jag ut till vårt sommarhus, villan. 
Hela förmiddagen hade vi mulet, det var dimmolnen som inte
ville släppa greppet. Men sedan kom solen, och värmen steg 
till över +20 grader igen (och det är i skuggan)!




Havet ser ut som vilket sommarhav som helst.
Med undantaget att vassen också börjar gulna.



Mörkret faller tidigare på kvällarna.
Höstmörkret.


jag älskar hösten
lugnet kommer med att
ljuset försvinner
och jag kan tända mina
egna ljus

Ha en fin dag alla ni som kikar in!

2 kommentarer:

  1. ja det är höst det märker man.. men visst har vi haft det fint.. får bara vänta tills det börjar regna , ja då slutar nog det vackra/varma tror jag..ha de bra.

    SvaraRadera
  2. Otroligt vackert har det varit idag ,20 grader på verandan mot skinnarfjärden klockan 20 ,nu tar vi lite rött och så ska glassen i frysen ätas upp ,ja vi har det där veckoslutet äta upp allt som finns kvar i frysen kram Nette

    SvaraRadera