måndag 16 september 2013

Och så var det måndag igen....

Så har vi ännu haft ett sommarveckoslut.
Men nu ser det ut att bli lite ostadigare väder.
I morse när jag vaknade sken solen, men efter några 
timmar drev molnen in och som på ett trollslag ser
världen mycket mera höstlik ut. Mulet, blåsigt. 
Löven silar ner från träden...


I går blev det loppis för hela slanten. Jag som inte ens
tycker loppis är speciellt roligt. Jag tycker allt man kan ha nyttigare för sig.
Men, ibland ställer man upp. Ibland för resten, nästan alltid 
borde jag väl skriva. När byn kallar ställer man upp!
Men sedan åkte sambon och jag ut till villan vid havsfjärden
Där eldade vi bastun och kopplade av innan mörkret föll.
Då var det dags att åka hem igen.
Och idag har vi måndag.
Tjohoo!

4 kommentarer:

  1. så fint det är vid replotbron...ja nu är det mera höstlikt väder..blåser, löven faller..o lite mulet..men vad annat kan man nu börja vänta sej..ha en bra månda!

    SvaraRadera
  2. Så fint allting!

    Ja nu går vi mot höst, det känns i luften!

    Hoppas du får en fin inledning på veckan
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  3. Det var nog sista helgen sommar nu fy vad det var ruggigt ute var just ute och vattnade blommorna på verandan ,kram Nette

    SvaraRadera
  4. Där har jag hämtats många gånger ut till svågerns villa!
    Låter som ett bra söndagsnöje! ♥

    SvaraRadera