torsdag 26 oktober 2017

S står idag för sorg och snö

I morse vaknade vi upp till ett vitt landskap. Hela natten hade det
fallit snö och även nu på dagen är det lite snöblandat regn i luften
(tyvärr mera snö än regn även idag).
Vitt och vackert kan tyckas, men jag är inte beredd på att ta emot vintern ännu.
Jag har tyckt att det varit så skönt att vandra runt i naturen utan
en massa snömodd, utan en massa ishalka....


Höstens första snö tynger ner våra träd och buskar. Sambon har 
plogat snö hela förmiddagen. Jo jag vet, nu gäller det att vänja sig...


I morse fick vi också ta del av den tragiska olyckan i Raseborg när ett
 militärfordon och ett tåg hade kolliderat i snöfallet.
I militärfordonet satt flera av våra finlandssvenska ungdomar och
alla vi som har eller har haft våra söner i Dragsvik känner oss berörda.
Det är så tragiskt och jag vill sända mina kondoleanser till alla de anhöriga
som idag upplever ofattbar sorg.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar