söndag 29 oktober 2017

Regn & rusk med fest på rest

Dagens väder är ett av de hemskaste väder jag kan tänka mig.
Regn, som säkert blir snöblandat fram emot eftermiddagen, och hård nordlig vind.
Med våta vägbanor som fryser till under kvällen... Nej! Fyy! Usch! Byt kanal!
Jag tycker ju om hösten, men det här.... nej inte mig favorit....


Ute är det ett så eländigt tråkigt väder att inte ens ankorna ville ut....
ja, då är det inget höjdarväder.


För att muntra upp oss bjöd svärmor in till "fest på rest". Hon hade lite gäster igår kväll
och det hade blivit lite godsaker över. Så vi svängde förbi, bänkade oss vid bordet och
 högg in på pajer, en tonfiskrulle och sallad. Och så delade vi på
en skvätt av vinet från den vackra flaskan....


San Valentin, en spansk specialutgåva, hade inte endast en vackert romantisk flaska,
vinet smakade riktigt gott också. Till kaffet och chokladtårtan tog vi en skvätt Muscat, 
en mycket sött spanskt vin. Fast innan kaffet blev det efterrätt.


Havtornskräm med en stor klick vispgrädde.
Ja, man kan muntra upp sig med god mat och dryck en regnig
oktobersöndag! Lite gott förgyller även en busdag som denna.
 Nu är jag hemma igen. Jag har gosat in mig i ett soffhörn, tänt några ljus och
 knaprar i mig några ekologiska rotfruktschips....
Så låt regnet ösa ned! Låt vinden riva ned alla höstlöven! 
Låt snöblasket komma!
Här sitter jag och mår gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar