tisdag 21 juli 2015

De vilda blommornas äng, med djur

I går var det dags.
Dags för slåttern på de vilda blommornas äng.




Jag kom med en korg med kaffe, limonad, smörgåsar
och munkar. Vi tog oss en paus i gräset.



Och titta, då kom en nyckelpiga krypande på min arm.
Snabb var den, gick med raska kliv...




Det var varmt på den lilla ängen och en och annan 
fjäril flög förskräckta upp ur gräset.





Medan sonen körde traktorn räddade sambon en groda/padda
som kom klivande mellan grässtråna.


När den väl lyfts ned på marken försökte den skutta 
vidare över de nedmejade stråna.



Jag åt några smultron och gick sedan ner till bilen.
I en skogsglänta blommade de sista linneorna.

2 kommentarer:

  1. Va !?! jag är förstummad . . . har ni Smålands landskapsblomma hos er ! BRAVO !
    Det är knappt att jag sett Linnéa blomma här, ska jag behöva resa upp ända till dig, *fniss*
    Det är verkligen sommar bilder som du visar, verkligen i min smak. Tur att han räddade paddan.
    Nyckelpigan är en bland mina favoriter av småkryp.
    Må väl/ Eva

    SvaraRadera
  2. Vi har också linneor här på holmen dom är så spröda och vackra.Härlig med slåtter kan känna det nyslagna .kram Nette

    SvaraRadera