fredag 17 juli 2015

Dagvill

När vi var på vår semesterresa var alla dagar en fest
och när vi väl kom hem blev jag alldeles konstigt. Hur många
gånger har jag inte ställt mig frågan "vilken dag är det idag?".
Är det onsdag eller lördag eller...? 
Nåå, tänker jag efter är det visst fredag.
Alldeles dagvill har jag blivit mitt i sommarlyckan ....


Jag har massor av semesterminnen som jag ännu kommer att berätta om, 
men idag blir det lite vardagsbilder hemifrån.
För när vi väl kom hem då hade mina jordgubbar blivit röda och kornet
hade gått i ax. Vi hade massor av gurkor och tomater i växthuset
och jag undrade hur länge vi egentligen hade varit borta...


Vår semestervecka kändes som en evighet.
En vecka av sommaren när allting kunde hända, kändes det som.


Spireabusken hade knoppar när vi åkte iväg och den var nästan
utblommad när vi så kom hem. Hundratals humlor var som vanligt
alldeles sommarrusiga. Precis som vi då....
Oj, vad det är vackert just nu och oj , vad dagarna rullar på!


Våra ankor var överlyckliga när vi kom hem igen.
Jag är ju väldigt ofta ute i trädgården när jag är hemma och
det hade tydligen varit alltför långtråkigt när vi var borta.
Här tar Fru Anka en tupplur medan Herr Anka kollar
in vad jag sysslar med. 

2 kommentarer:

  1. Härliga bilder , verkar som mina jordgubbar inte kommer iår , så här sena har dom aldrig varit . Såg att ni åkt i mina barndomstrakter Älgered där jag är uppväxt . Och att ni åkte den lite "hemska" vägen Strömbacka , vet inte av någon väg som är så krokig som den och jag blev alltid åksjuk som barn då dom valde att åka den vägen :) )) Ha en fortsatt fin sommar du med

    SvaraRadera
  2. Det är lätt att bli lite vimsig vilken dag det är, när allt inte är som vanligt.

    SvaraRadera