måndag 19 februari 2024

En solig vintersöndag

 Igår hade vi en härligt solig vintersöndag. På mina sociala medier kunde jag ta del av vänner som varit ute och skidat längs fina spår i skogen, vandrat ute på istäckta havsvidder eller druckit varm choklad ute vid en öppen eld. För egen del gjorde jag inget idrottsligt eller exklusivt. Eftersom jag för närvarande inte är vid den bästa hälsan gick jag endast ut på en helt vanlig promenad. Jag hade tänkt mig en långpromenad, men jag fick vända tillbaka när orken plötsligt tog slut och då fick jag bara hoppas att jag skulle orka hem igen. Men det vackra vädret, det kunde jag i alla fall njuta av!


Även igår satt iskristallerna kvar i träden. Och det var en riktigt finländsk dag - en blå-vit dag! Blå himmel och massor av ren vit snö!


Denna februari har vi massor av snö, så mycket snö att ute vid vägen syns inte bys dagis. Här längs de höga snöhögarna brukar dagisbarnen rutscha nerför (in mot gården), men igår var det ju söndag så det var inga barn ute just där....


Också vid lokalen-mitt-i-byn var det massor av snöhögar. Trots att en hel del snö redan har smält kom det ju mera nysnö (under fredag och natten mot lördag) som fyllde på snötäcket....


Jag fortsatte längs gång- och cykelvägen och den var rätt bra upplogad. Jag knäppte några foton och försökte att ta fram kameran när jag inte mötte någon... för trots att det ser rätt folktomt ut var jag inte ensam ute denna fina dag...


Massor av snö var det. Och snöhögar.

Jag vände tillbaka och kom mig hem utan att behöva ringa efter taxi, hihi! På hemvägen märkte jag att det åter drev in lite moln på himlen... Till kvällen var åter locket på och idag här det grått igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar