onsdag 30 augusti 2023

Men har inte augusti varit rätt regnig...?

 Visst känns det som om årets augusti har varit rätt regnig! 

I måndags då täckte det gråa locket himlen och det regnade 15 timmar i streck. Och så kom tisdagen, alltså igår, och hej-hopp molnen skingrade sig och solen tittade fram! Och man tänkte att nu artar det sig! Nu blir det bättre väder..... Men, men så idag är det gråa locket påsatt igen (ännu inget regn men det känns inte långt borta)... 

Lite less på vädret får man allt lov att vara. Nu har det regnat så det räcker!


Så igår när solen var framme då var min kamera också framme. Igår kväll fick jag syn på spindelnäten i granhäcken här hemma, det är sådant som inte syns när det är mulet väder.

Igår åkte vi ut till vårt sommarparadis en liten stund, sambon skulle ösa vatten ur båten och jag hade samlat lådvis med skruttiga äpplen som jag skulle slänga till skogs där ute.... Jag bryggde kaffe och så satt vi där ute i den varma solen och drack kaffe och åt smörgås, så härligt! Mera sol åt folket, tänkte jag!

Humlorna och bina surrade där ute också. Mera sol åt humlorna också, förresten!

Det finns dock några som älskar regn. Svamparna. Kolla vilken bamsing som växte bredvid bryggan igår!

Till och med de röda flugsvamparna är rekordstora i år. 

Idag är det alltså stora klagovisan här på bloggen igen - trots att det ännu är min favoritmånad! Nu får det allt lov att torka upp där ute i naturen! Nu måste det få torka upp!! Schas, schas alla molnen!

Mera sol åt folket!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar