lördag 19 augusti 2023

Färger i augusti

 Igår beundrade jag färgen gul. Jag kisade emot solen och kände mig glad! En gul sol och en stund i solstolen fram emot kvällen gjorde susen! Augusti ändå....


Där satt jag ute på uteplatsen, omringad av överdådigt blommande gula ölandstok. Och frågan är om jag inte kände mig lite gul jag också, bara för att dagen var så solig, varm, gul och bara så vacker!

Och titta, i den stora blomrabatten hade en strålande gul lilja veckat ut sina blomblad....  Dagen till ära!

Men förutom alla mina gula tagetes som finns överallt i trädgården och de gula nybakta muffins är augusti även nattsvarta vinbär och rosa limonad! För ibland måste man ju sätta sig ner där ute för en kort paus när man försöker jaga ifatt alla bären i bärbuskarna runt husknuten...

Gula vetefält och vita och gula baldersbrå - står sig så fint mot en blå himmel och en grön skog på kvällspromenaden...



Och så kvällshimlen med den vackra solnedgången och dimman som kommer tassande över slätten när kvällarna börjar bli kallare den här tiden på sommaren....

Älskade färger i augusti! (Men nu måste jag ut för att fotografera den blåaste blåa augustihimlen, bara för att jag sedan skall minnas dessa sköna augustidagar....)


För alltid skall jag minnas dessa vackra augustidagar med den blåa himlen mot den gröna skogen... 

Och minsann fångade jag inte en av mina gula dahlior som blommat så tacksamt hela sommaren: 

Augusti!  Åh härliga augusti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar