torsdag 6 april 2023

Vacker kvällshimmel och fullmåne

 Idag är det skärtorsdag och 🌱 Våren🌱 har kommit!

Dagen bjuder äntligen på lite varmare väder, hela +11 grader här på eftermiddagen (alltså i skuggan, kan ni tänka er!)! Jo man tackar!

Men några vårslaskiga vårbilder blir det inte idag. Istället blir det bilder från gårdagskvällen:


När solen hade gått ner bakom skogstopparna gick jag ut på en härlig, men kort, kvällspromenad. Himlen var vackert orange....

När jag vände hemåt kunde jag inte låta bli att sucka över den myckna snön.... Men idag börjar snön äntligen krympa tror jag. Solen och värmegraderna gör susen!

När jag vände tillbaka hemåt såg jag den runda månen och solnedgången som speglade sig i ett uthusfönster...

Rund och grann som en stor ost steg den högre och högre på himlen. Månen. Fullmånen.

Visst får man önska sig något när det är fullmåne?

"Många upplever att de får en ny förståelse eller grepp om det som de önskar sig, vid fullmånen. Med denna insikt kan man sedan ta sikte på att använda den kommande nymånens kraft för att sätta fart framåt igen. Känslan är det som räknas när man vill manifestera något. Därför finns inga rätt eller fel." Så stod det när jag googlade på "får man önska sig något när det är fullmåne".

Vet ni, igår kväll önskade jag att Våren skulle dyka upp snart.... och jag tror bestämt att min önskan fick ett litet gensvar idag!

🌱🐇

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar