tisdag 25 april 2023

När våren tar ett kliv tillbaka

 Nu har våren klivit flera steg tillbaka.... 

Vi får ingen riktig vår innan vi förärats ett eller flera ordentliga bakslag. Så är det alltid. 

Och kollar jag tillbaka här på bloggen så ser jag att den sista veckan i april har bjudit på både sommarvärme och snökaos de senaste åren. 

I år började sista aprilveckan med snö som sedan övergick i snöblandat regn i över 12 timmar...! Så här såg det ut på söndagskvällen när den första snön hade lagt sig (efter ca en timmes snöande):


Måndagen bjöd på endast några plusgrader och snön smälte inte nämnvärt. Idag, tisdag, har vi haft ungefär samma kyliga gråmulna väder. Och vi har haft några timmar med regn, så den senaste snön är i det närmaste borta i alla fall...

Så här såg det ut när jag rattade in till staden idag. Något höjdarväder var det väl inte!

Ikväll har dimman drivit in och det känns mera höstlikt än vårlikt. Men visst minns jag de senaste veckornas klarblåa himmel och nu är min målbild 🌞& alla de vårblommor som snart  skall blomma - om inte denna vecka, så nästa -  och Våren den skall åter stämma upp med härliga vårkänslor!  Och det helst mycket snart.... snart......snart! 🌷🌷🍀

Ikväll skall jag bänka mig framför tv:n och kolla "Trädgårdstider" på Svt1- alltid något!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar