fredag 28 april 2023

När vi fastnat i "corona-lunken"

 Är det månne någon annan än jag som fastnat i "corona-lunken"? Jag menar att jag strandat i ett stilla hemmaliv med mycket lite extra roligt som man trots allt tog sig an före pandemi-åren. 

Det blir ofta så numera att jag rör på mig i samma kretsar varje dag. Numera tänjer jag sällan på gränserna för att träffa nya människor eller uppleva nya inspirerande upplevelser. Jag kommer mig inte för att göra det där lilla extra. Som att gå på konsert, resa eller bara göra något annat än det helt vardagliga som måste göras... För mig har det blivit lite sirap i stegen de sista månaderna.

Men igår försökte jag ändå ta mig i kragen och lyfte oss (både mig och sambon) ur hemma-bubblan och vi åkte ut för att äta lunch på restaurang! Vi hade stämt träff med A och J för lunchträffis prick kl 12. Det var så kul att få klä upp sig lite och åka ut för att äta och prata bort någon timme! Att träda ut ur "corona-lunken" liksom!


Väl hemma igen tog vi oss an den sista stora vedhögen och så efteråt firade vi med Festival-limonad inne i ett varmt växthus. "Klyyvan-häran!" (fast bara nästan, vi har några mindre högar kvar och massor vid sommarstugan). Och av bara farten kollade jag in mina första vårblommor som tittade fram bakom snöhögarna. Bara att se de första blomknopparna gör att livet kändes helt annorlunda!


Upplyft av att inte behöva ställa mig vid spisen gick jag ut på en lång kvällslänk och skramlade ihop nästan 13.000 steg! Kunde dock konstatera att våren är sen detta år. Nu pryder äntligen videkissorna videbuskarna och trots delvis molnig torsdag började fåglarna stämma upp med konsert till kvällen...


 Trastar i mängder har nämligen anlänt! Numera ett fasligt liv på morgnarna...

Igår kväll såg  jag också sparvhöken som flög lågt över åkarna i skymningen (tyvärr var den för långt borta för att jag hade fått riktigt fina foton).

Igår började vi ta oss ur "corona-lunken"  och idag fredag har vi fortsatt med något helt annat. Men mera om det en annan dag! Nu kör vi de sista dagarna i april (med sol, regn eller snöblandat - är det aprilväder så är det)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar