tisdag 2 augusti 2022

Min favoritmånad är augusti!

 Frågar ni mig vilken som är min favoritmånad så svarar jag utan tvekan: Augusti! 

Augusti månad är en sommarmånad med både värme och ibland lite skönt svalt väder, men framför allt bjuder månaden på resultat av allt slit i trädgården och i växthuset. Nu är det bär- och svampsäsong i skog och mark. Skördetiden. Augusti har ofta varit min semestermånad och trots att hela året numera är semester är ändå augusti lite speciell.

Igår plockade jag både körsbär och svarta vinbär och idag blir det saftkokning. 

Och så plockade jag förstås en hel del kantareller också, gula och så stora!

Den här tiden på året hämtar jag nästan all mat från trädgården. Här är gårdagens mattallrik, endast sillbitarna och gräddfilen (kryddor från egen trädgård) är från affären. Härliga tider - billiga tider!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar