torsdag 11 augusti 2022

Trots augustivärmen börjar det se höstlikt ut....

 Sent igår kväll gick jag en kvällspromenad. 

Kvällen var sommarljummen - men lite småmulen. Det kändes lite höst i luften. Lite mindre högsommar.... Efter en timme i hallonsnåren, tyckte jag det skulle vara skönt med en långpromenad ute på slätten och inne i skogen. Det var någon dag sedan senast jag hade gjort denna min vanliga kvällsrunda. Vad hade månne hänt sedan senast?



I skogsbrynet började roliga svampar kika fram. Vissa svampar hade redan någon mumsat på, andra var helt nya och hade ännu inte helt bekänt utseende (som den bruna flugsvampen längst ner).

Vinden gungade ute i den vackra klöverängen....

Längs dikesrenen började renfanans blomsterfägring se brun och lite tråkig ut...

 Kornåkern lyste gul och började snart vara klar för tröskning....

På hemvägen plockade jag med mig lite vilda blommor allt medan kvällshimlen bara blev vackrare...

Och solen tackade för sig medan jag långsamt vandrade hemåt. Augustikvällen andades lite höst - men ännu med en gnutta sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar