fredag 4 februari 2022

Vinterljus och jag blir nästan snöblind...

 Idag är det inte dimma ute på slätten, idag är det istället snörök. Lika tjock som gårdagens mjölkvita dimridå, lika tjock har dagens snöoväder behagat ställa till det.... Idag är det snö och kraftig vind. Åh, denna snöiga vinter!

Men i går eftermiddag skingrades den tjocka dimman och det blev åter kallare. Minus 15 grader och nästan helt vindstilla. Då gick jag åter ut med kameran ock fick röda kinder - och kalla fingrar när jag knäppte ett och annat foto. Fast en dimbank låg ändå ute på slätten, och dimman levde sitt liv. Det var ett vackert ljus. Ett ljus som endast uppstår kalla vinterdagar!






Och så skulle mina glasögon imma igen... och solljuset blev ännu mer spännande!

Dimman kom och gick... Ibland såg jag nästan ingenting... Var det dimman, snön eller vintersolen...?




Både snö och rimfrost klamrade sig fast i detta hallonsnår.


Så blev jag nästan snöblind och var glad att vara hemma igen....


Det här var alltså foton från gårdagen. Idag är en helt annan dag med helt annat väder  (känner inte för att gå ut med kameran idag... ).


1 kommentar:

  1. Underbara vinterbilder du bjuder på!
    Ja vi har verkligen mycket snö denna vinter och varierande temperaturer.
    Idag ha vi en njutbar promenad.



    SvaraRadera