måndag 7 februari 2022

Nej nu är jag less....

 De senaste dagarna har det snöat varje dag. Det har kommit mer eller mindre snö. Och det fortsätter att råga upp på redan höga snöhögar.... Dessutom har det utlovas mera snö redan i morgon...

Vet ni nu är jag less på detta snöande! Less, less, less...

Inte mycket till färgklickar här inte! Mycket grått och vitt nu. Men - dagarna blir längre, det märks trots gråmolnen!


Mitt på dagen när snön behagade ta en paus passade jag på att gå en sväng igenom byn. Lite blå himmel såg jag och lite röda hus såg jag. Men mest var det snövitt och moddigt på gång- och cykelvägen....

Väl hemma igen bestämde jag mig för att muntra upp mig. Nu har jag svängt ihop en blåbärspaj och snart är det dags att vispa lite grädde till... vad gör man inte för att muntra upp sig! 

Kanske det blir vår om några månader.... Kanske snön smälter till midsommaren... Kanske det blir en fin blåbärssäsong till sensommaren... Kanske.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar