lördag 5 februari 2022

Vinter-OS i Peking invigd

 Igår den 4 februari invigdes Vinter-OS 2022 i Peking, Kina. Dessa vinterspel är de 24:e i ordningen och pågår fram till den 20 februari. Igår bänkade jag mig framför tv:n för att för en gångs skull kolla en os-invigning, tv-utsändningen höll på i ca 2, 5 timmar.... (under tiden hann jag både äta och koka kaffe).

Den olympiska elden tändes.



Den mesta tiden gick till att följa med de deltagande nationernas intåg. Jag kommer naturligtvis att heja på alla som deltar under den finska flaggan... Heja Finland!



 Men jag kommer också att heja på alla de Nordiska länderna! Systerskap, broderskap.

Fast egentligen kommer jag att heja på alla som ger allt, alla de som kämpar och alla de som visar sportslighet. Här öppnade den olympiska kommitténs ordförande Thomas Bach spelen.



Nu blir det timmar framför tv:n! Idag började spänningen, en hel del intressanta tävlingar och Norden var väl framme!

My the best winn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar