söndag 20 februari 2022

På kvällsvandring längs ett skoterspår

 Idag är det söndag och sista dagen på årets vinter-OS. Vilken tur att Finland fick två medaljer just idag, för plötsligt fick vi också uppleva samma idrottsglädje som Sverige och Norge har fått uppleva mest varje dag... Heja Norden, vi är bäst! Det blev guld till Finlands ishockeykillar och brons till fantastiska Kerttu Niskanen. Grattis från oss - som var uppe med tuppen i morse!

Annars har vi en riktig vinterdag idag med vita vidder och blå himmel. Precis som det var igår. Under gårdagen blåste nordanvinden ute på slätten, men framemot kvällskvisten avtog blåsandet och jag vågade mig ut på en vandring ute på slätten. 

 Jag visste av ett bra skoterspår och det var underbart att vandra där ute i solnedgången med kölden bitande i kinderna (och med mössa långt neddragen över öronen...ni vet...). Jag vandrade upp mot skogen utan att sjunka ned i snön.

Jag vandrade vidare upp mot skogen. Inne bland träden  bestämde jag mig ändå för att vända tillbaka samma väg som jag kommit. Åter ut på slätten och så småningom åter ut i solens strålar....


Och så var jag tillbaka på samma plats där skoterspåret började...

Och där vid det stora häststallet stod flera hästar och solade sig i de sista vintersolstrålarna. Hästarna drömde säkert också om vårsolen, tänkte jag. Precis som jag också gjorde där vi stod i den kvällsrosa snön.... och vinden hade avtagit...


Så vandrade jag hemåt och knäppte ytterligare två bilder. Och jag tyckte att det är bra härligt med vinter ändå! Och så kunde jag inte låta bli att undra vart räven hade vandrat....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar