lördag 26 februari 2022

Dripp-dropp

 Idag hade jag tänkt sätta mig en stund i växthuset för att njuta av solen som värmde. Men - jag fick inte upp växthusdörren pga snön. Jag får tydligen vänta någon dag ännu, kanske någon dag med massor av plusgrader, för idag hade vi trots den strålande solen flera minusgrader.

Nu är vi i alla fall inne i tiden när snön smälter då solen lyser. Vi är inne i dripp-dropp- tiden! För nu börjar solen värma (trots minus i luften).

Fotot ovan knäppte jag härom dagen, nu är detta tak snöfritt.

Såhär såg det ut idag, som ni ser vi har massor av snö här...  För två dagar sedan hade vi +4 grader och då smälte snön nästan så det syntes. När vi då åkte in till staden åkte vi över sjöar på vägen. Det blev dusch-strålar överallt! Men mycket snö har vi ännu så nu önskar jag många dripp-dropp dagar så att snömängderna minskar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar