lördag 9 januari 2021

En blå skymningspromenad

 Idag gick jag ut i den blå skymningen. Temperaturen låg omkring 6 minusgrader. De grå molnen ville skingras - men inte riktigt ändå. Jag fick en underbart skön stund med en nypa frisk luft i den lite krispiga skymningen, endast jag med min kamera. I en omgivning som var blå.

Den lätta nysnön som föll under gårdagen låg vackert kvar i buskar och i träden där inte vinden farit fram.



Världen klär sig i blått! Och jag älskar att vandra i stillheten som finns i naturen just nu.

Idag har jag börjat städa undan julen. Ännu lyser adventsljusstakar och julgranen här inne, vi vill ju njuta julens ljus så länge vi bara kan! Denna jul- och nyårshelg har ju varit helt annorlunda pga corona-viruspandemin som är som ett osynligt spöke runtomkring oss och ingen som vet om det dyker upp på helt fel ställe.....


Att vistas ute är en trevlig vana även dessa pandemi-dagar. Under kommande natten och morgondagen väntar vi på mera snö, så det kanske får bli en hemmadag i morgon med enbart snöskottning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar