tisdag 12 januari 2021

Busväder när det är Min Dag!

 Tolfte januari är för alltid Min Dag! Jag blir ett år äldre just det här datumet. Åren har lagts på hög och åren har blivit rätt många vid det här laget. I år är jag ofantligt tacksam över att jag får plussa ännu ett år till högen av år. Fast nej, jag känner mig absolut inte gammal skall ni veta (och inte firar jag dagen heller på något sätt...), men äldre det har jag ju blivit!

Så här skrev min pappa i Boken om mig: "Hon kom till värden torsdagen den 12 januari kl 22:30..".

Jag kände mig ofantligt glad när sambon räckte över ett litet paket med orden "Grattis på 25-års dagen!" så visst är det konstigt det här med ålder...Man vill inte bli äldre - trots att det är just det man vill bli! Härom dagen tänkte jag tillbaka på mina år och kom fram till att jag har hunnit med massor av saker i mitt liv, både roliga och mindre roliga. Men det jag är mest nöjd med är att jag vågat så mycket. Jag har vågat anta olika jobbutmaningar, jag har vågat flytta på mig, jag har vågat satsa på min sambo och jag har vågat bli mamma. 

I år firar jag inte min födelsedag, så är det ju bara. Där ute drar stormbyar med drivsnö förbi och man önskar coronan sveps med dit pepparn växer eller något... Tidig förmiddag svängde jag ihop en somrig jordgubbspaj till förmiddagskaffet. Något gott kan man väl mumsa på när vädret inte är till sin fördel, tänkte jag. Och kvar väntar chokladasken till en 25-åring... inte alls illa det här med att bli äldre.... 

Det har inte vräkt ner snö idag som det utlovades och det är vi tacksamma för. Det räcker alldeles utmärkt med den vintrigt kalla vinden och snödrivorna som bildas. Dagen bjuder inte på något dagsljus att tala om. 

Jag vill tacka livet, som gett mig så mycket..... Tänka sig: Min Dag! Och jag har redan kommit fram till en av livets milstolpar. Nu fortsätter jag njuta livet, det skall bli spännande att uppleva vad som kommer härnäst...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar