lördag 15 juni 2024

Molnen

 Det ostadiga vädret fortsätter. Om maj var solig och torr har den första halvan av juni varit mera molnig och vi har bjudits på både regn och ibland åska. Varje kväll går jag ut med min kamera och fångar de vackra molnen, för moln kan ju också vara vackra!


På torsdagskvällen sken solen igenom luckor i molnen. 


Visst kan det vara vackert med moln! Men nu har vi fått så mycket väta ur dessa regnskurar att vi tycker att vi klarar oss, tack!

Det har också bjudits på sommarmoln, som dagen när jag besökte mina fäders kyrka.


På onsdagskvällen hade vi en klarblå himmel och där pass midnatt hade dimman stigit ute på slätten och från bäcken. Kumminblommorna lyste vita i skymningen.

Igår eftermiddag förärades vi en hel del regnskurar med åska. Regnbågen steg över himlavalvet när jag sprang ut i regnet för att knäppa ett foto. (Eller egentligen var det ju två regnbågar!)



På min kvällspromenad var det uppehållsväder, men molnen flockades på himlavalvet...


Det var rätt vått längs mina åkervägar, men till slut kikade kvällssolen fram!

När jag åter var hemma doftade de sista syrenblomstren så gott i kvällssolen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar