tisdag 18 juni 2024

Midsommarbuketten

 För någon kväll sedan sken solen så vackert och då vandrade jag ute på "De vilda ängarnas äng". När jag sedan for hemåt hade jag en blomsterbukett i handen. En av många midsommarbuketter som får följa med mig hem från mina kvällspromenader så här i midsommartid.


Nu blommar det i alla färger och allt är dessutom gratis ute i naturen. Den bästa blomstertiden! (Och jag plockar inte blommor på andras åkrar och ängar.)

Ute på ängarna blommade rödklövern i stora knippor.

De gula solögonen är en av mina favoritblommor.

Bakom häckvickern blommar sommarens sista liljekonvaljer.

Och där ute blommar massor av vilda prästkragar. Det är en härlig blomsteräng med så många fler blommor och vissa av dom fick följa med mig för att förgylla mitt hem!


På en sten i skogsbrynet blommade små väna linneor i kvällssolen. De fick blomma där på sin sten och förgylla naturen medan jag tog sikte hemåt....

Nu är vi inne i midsommarveckan och vi önskar värme och sol, fast vi får väl vänta några timmar ännu på solen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar