måndag 24 augusti 2020

Så var sommarvärmen över för denna gång....

Med buller och bång försvann sommarvärmen över en natt!
Här hos oss hördes några åskknallar på håll och under morgonnatten
kom så en redig regnskur, och hela detta väderfenomen betydde 
att värmen försvann. Jo. Så. Att....
Igår hade vi runt 23 grader och idag nästan 10 grader lägre....
Så idag har långbyxor, tröja och sockar kommit till heders igen!


Igår kväll gick jag ut på kvällspromenad i den vackra solnedgången.
Solen lyste från en klarblå himmel, kvällen var ljummen....
 

Men när jag tittade emot sydväst tornade molnen upp sig.
Stora bullriga moln. Men ack så vackra moln, trots allt!



Det är just sådana här kvällar som jag älskar att bo på landet.
Att se den gula slätten och att verkligen se himlen.
Med både vackra och regntyngda moln i fjärran.
Och ändå en massa klarblått!
 

Titta! Ser ni hundhuvudet?
En liten pudel är det visst, eller ...?
 

Solen sänkte sig bakom skogstopparna och färgerna ändrades ute på slätten.
Stilla vandrade jag längs åkervägen.
Jag njöt av stillheten.
 

Och när solens absolut sista strålar målade upp de bulliga molnen till orange/rosa
då tyckte jag plötsligt att jag så en annan hundras... Eller vad tror ni?




Väl hemma fotade jag mina vackra höstflox. 
Och vilken tur jag knäppte dessa foton, för idag ligger blommorna
avbrutna efter regnet och vinden....
Nu gäller det att vänja sig vid svalare väder. Fast det går säkert det också,
i alla fall nu på eftermiddagen lyser solen och det är torkväder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar