onsdag 9 november 2016

Den amerikanske mannen

I morse vaknade vi upp till en mer oförutsägbar värld. 
Egentligen blev jag inte förvånad över att Donald Trump valdes till USA:s
nästa president, nej det blev jag inte. Men jag blev förstämd. På ett sätt förvånad och besviken.
Och ledsen för att de amerikanska vita männen inte kan acceptera en kvinna.
Efter all smutskastning i valkampanjen, som även vi här uppe i det avlägsna
lilla landet i norr fått ta del av, förstår jag att Det Stora Landet I Väster har problem.
Det är bara det att nu känns det som om vi alla får problem....



3 kommentarer:

  1. Håller med dig !!!!!!!!11 kramen Nette

    SvaraRadera
  2. Så sant så sant . . . . jag satt uppe till 3 i natt och då märkte jag att Trump var på G.
    Sen kl 8,30 vaknade jag till och hörde min man titta på tv, frågade ? svar: D.T vann.
    Usch då drog jag täcket åter över huvudet, men blev ändå nyfiken på allt eftersnack . . .
    Lyssnat hela dagen mer eller mindre och frågorna är många för alla människor i världen.
    För mig har han bara varit och är en 'stand up comedians', men en farlig sådan.
    :=(( Eva

    SvaraRadera