onsdag 2 november 2016

Mörka kvällar

Jaha, så fick vi mörka kvällar då igen!
Jag tycker att det märks otroligt väl att vi gick över till normaltid i söndags.
Och den hela timmen som kapades kvällstid har jag då inte uppmärksammat 
på morgnarna. Nej, det blev så att jag tycker att dagarna helt enkelt har
blivit kortare. För jag stiger ju upp när det är ljust/ljusnar ute.... (jag har nämligen
numera den förmånen att jag inte behöver ha en väckarklocka som
alarmerar att det är dags att vakna) och så försvinner solen
 minst en timme tidigare.... Så vart har den där timmen försvunnit? (hihi)
 
 
Nåja, den här veckan har jag i alla fall kunnat krypa upp
i min skönaste fåtölj och tända golvlampan en timme tidigare.
 Och det är inte mig emot!
Jag har kunnat gosa in mig i en skön sittställning och fundera på vad roligt jag 
skall hitta på som kvällsjobb. Det är inte alls dumt....
 
 
Det är nu jag antingen kan bestämma om jag vill läsa en god bok,
rådbråka ett krångligt korsord eller helt enkelt googla något
intressant på datorn. Eller så något helt annat, förstås.


Hela den här veckan har jag dessutom kunnat njuta av
min vackra kaktus som blommar så överdådigt just nu.


Nåja, jag älskar min sköna sittplats och här kan jag gärna bli
sittandes en god stund. Egentligen är det ganska skönt med mörka kvällar!
 

1 kommentar:

  1. Men åh vilken fin kaktus håller med om att det är mörkt nu ,kramen Nette

    SvaraRadera