fredag 18 november 2016

När regnet blir till snöblask

Dagens väder har inte gått till historien som något höjdarväder.
Mot kvällen drev ett regnväder in och när jag vid 19-tiden tittade ut 
igenom fönstret hade regnet förvandlats till blöt snö. Snöblask.


Plötsligt hade snön börjat vräka ned! Blöta flingor stora som tumnaglar!
När jag kikade mot grannens utelampa såg jag att
marken redan var täckt av ett vitt täcke.


Här mot grannens garage ser man hur tätt flingorna föll.
Vi skulle hämta sonen från tågstationen och när jag steg ut på yttertrappen...


såg jag snön på trappan... på endast några minuter hade det
kommit så här mycket snö.... usch!
(Flyttade ut ljungen för att få lite färg i bilden.)


På väg in mot staden fortsatte snön göra sig gällande.
Vindrutetorkarna jobbade konstant, men det hjälpte inte så mycket.


Vilken tur att vi hade grönt ljus vid Brändö-korsningen!


Väl framme på parkeringsplatsen vid tågstationen började snön bli till
regn igen och de stora blöta snöflingornas tid var förbi.


När vi väntat någon minut upphörde snöfallet, nederbörden blev åter till regn.
Jag steg ur bilen för att kolla läget....(=fota).


Det hann komma en skur innan sonen kom gående mot bilen.
När vi var hemma igen hade både snöfallet och regnet upphört.
"Jag tror jag åker ut med bilen en sväng" sa sonen och
försvann ut på isiga vägar....

1 kommentar:

  1. Verkligen stora kontraster de senaste inläggen hade! MEN det är ju två helt olika årstider också!
    Vackra och intressanta inlägg!
    Önskar dig en skön helg härifrån från Närpes!

    SvaraRadera