tisdag 22 december 2015

Vi närmar oss julen

Jag måste bara få skriva detta:
Nu går vi mot ljusare tider!

Ja, för i dag är det vintersolståndet, alltså årets kortaste dag.
Men sedan vänder det! Äntligen! Såååå skönt!
Tänk vilken tur att vi får fira julen med alla dess ljus, så
fint just när det är årets mörkaste tid. Hemma hos mig 
brinner ljusen dagen lång.....


Så här dagarna före julen har jag redan varvat ner
 och kommit i julstämning.
Det droppar in julkort och små blomhälsningar,
och det tackar vi för. 


I går var sonen, som är julledig, och jag in till staden och det
firade vi med att gå på restaurang och äta varsin rejäl biff
 med grönsaker. Så handlade vi det sista och till kvällen
dåsade vi ned i soffan och bara tog det piano. 


Men väl hemma gjorde jag varsin pannacotta, för att vi skulle ha
något gott till kvällen också. En av våra grannar kom in med
en flaska glögg och lite choklad.


Så nu väntar en flaska Hans Välimäkis årgångsglögg på avsmakning.
I dag har en av mina fd arbetskamrater hälsat på och vi hade en så
trevlig pratstund över en kopp kaffe (det blev inte glögg....). Hon
åker iväg till Afrika redan första januari för att jobba som 
volontär i en månad, lycka till säger jag! 
Du är jättemodig M!


1 kommentar:

  1. Låter som att du redan kommit i en riktigt skön julstämmning.
    Fortsätt med det.

    Julkram.

    SvaraRadera