måndag 30 oktober 2023

Måndagmorgon

 Söndag bjöd på mera snö. Allt emellanåt såg jag snöflingor som dalade ned till marken, men flingorna fyllde inte nämnvärt på det redan vita snötäcket.... Snön gjorde vägarna hala och ni vet väl vad jag tycker om hala vägar... Så för mig blev det ingen långpromenad under gårdagen (istället kurade jag ihop mig i den sköna fåtöljen och läste en god bok). Dessutom föll kvällsmörkret en timme tidigare än vanligt eftersom vi den 29:e övergick till vintertid = normaltid. 

I morse vaknade jag en timme tidigare igen.... och märkte att inte ett moln täckte himlen. Sedan pallrade jag mig ut med kameran när solen började göra sig gällande.

Solen färgade omgivningen rosa och en lätt dimma steg ute på slätten. Det var -7 grader hela morgonen och inte lär det bli någon varm dag idag heller! Konstigt så tidigt vintern har kommit detta år! 



Det är bara att konstatera att vintern kom tidigt detta år.

Idag får det allt lov att bli en långpromenad eftersom solen skiner och boken är utläst! 

    "Vi måste ha en dålig dag då och då....

     annars vet vi inte hur en bra dag känns....! 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar