fredag 20 oktober 2023

En försmak av vinter

 Jo då. så att.

Idag lyckas solen inte värma nämnvärt. På vår termometer har graderna inte behagat stiga över på plussidan ännu (nåja 0,3 grader i skuggan just nu) och som kallast visade den på -7 under morgonnatten. Redan i mitten av oktober får vi känna på vintern... Suck!

Mina kärleksört ser allt lite frostiga och stelfrusna ut idag,. De hade nog också sett fram emot en lång och varm höst - precis som jag.....

Som sagt lite vitt på marken har vi, men inte är det mycket. Lite vitt på vägen när jag gick ut på promenad i går eftermiddag. Och det ser precis likadant ut idag....

Och så finns det ju en och annan maskros, som har tagit fel på årstid. 

Ur led är tiden. (Och ur led är också världsläget. jag tänker förstås på bombningarna i Mellanöstern, svälten i Gaza, Ryssland/Ukranina-kriget och alla terrorhoten runtom i Europa...). Nej, nu skall jag ut och andas in lite krispighet där ute på slätten, för nu gäller det att se positivt på framtiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar