torsdag 9 mars 2023

Blå-vita dagar

 Idag skiner mars-solen från en klarblå himmel, den vita snön bländar i ögonen och det är kyligt ut. I morse när jag pallrade mig ur sängen pekade utetermometern ner mot minus 20, kallaste morgonen detta år. Tack och lov att solen börjar värma så här års och i lä för den iskalla vinden var det faktiskt rätt skönt där ute nu på eftermiddagen...


 Jag gick ut på en skön blå-vit promenad denna eftermiddag.

Ute på slätten pep vinden och eftersom vi fick mera snö i början av veckan hade det förstås bildats lite drivsnö längs vägen. Jaha, vi fick en riktig vintervecka detta år också!

Väl hemma igen kollade jag in istapparna från uthustaket.


Vi fick mycket snö även denna vinter. I måndags snöade det hela dagen, här fick vi ytterligare 10 cm nysnö. 

Det känns ofantligt långt till våren och maskrosorna.... Men dom kommer att blomma, det känner jag på mig!


 Jepp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar