torsdag 2 mars 2023

Blicka framåt

 Denna blåsiga och gråmulna marsdag väljer jag att blicka framåt.

Fram mot vår och sommar. Och ännu en sprakande höst och kanske lite krispig frost.... Att se framåt och hoppas på allt det vackra som ligger framför.


Jag längtar till maj när tulpanerna slår ut i mina blomsterrabatter här hemma och när det lyser gult nere vid stranden ute vid vårt sommarställe.... Ja, och så längtar jag till det där första bastubadet när jag sedan vandrar upp mot villan och vi skall sova över för första gången denna vår...


Och jag längtar till de vackra ljumma vårkvällarna när jag smyger ut en sista gång innan jag går och lägger mig och solen ännu är upp och sprider ljus över vår trädgård...


Och till augusti när tomaterna mognar i växthuset och när jag kan smyga mig ut i hallonsnåren för att plocka lite solmogna bär till kvällens hallonpaj...


 
 
För  visst ser jag också fram emot dom där vackra höstdagarna i oktober när allting lyser i olika vackra färger. När trädens löv skiner i gult och rött....
 

Jag ser fram emot det första frostnupna, för lite undrar jag ju när månne den första frosten nyper till....


.... För att sedan bjuda på vinter igen. Ja, som i januari detta år...

Jag blickar framåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar