söndag 7 april 2024

Visdomsord för dagen

 Idag, söndag, har vi ett typiskt aprilväder. Under morgonnatten föll en del snö och på morgonen vaknade jag till braket av snö som föll ned från hustaket - det hade börjat regna. Och allt efter dagen fortskrider fortsätter regnandet, för nu har vi en del plusgrader där ute. 

Det här är dagens fot. Grått och vått.


 Igår sken solen och jag fotade svanparet  ute på slätten. Och trots minusgrader drillade såglärkorna uppe i skyn och jag var så glad att dom hade överlevt de senaste dagarnas köldknäpp. Inne i växthuset blev det åter kaffepaus och där inne var det riktigt varmt i eftermiddagssolen.

 Idag njuter jag av att sitta här inne. Jag njuter av påskens blommor som överlevt pga att de stått ute i den kalla farstun under nätterna... Och här sitter jag och ser på regnet som sakta men säkert krymper snön där ute - allting har två sidor.

Och så äntligen dagens visdomsord:

Happiness is not about getting what you want all the time,

it´s about loving what you have and being grateful for it! 💕💖

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar