tisdag 23 april 2024

Vacker solnedgång och vintern den kom tillbaka!

 När jag vaknade i morse var det vitt på marken och snön kom ned horisontellt (blåste nordlig vind). Nu vid middagstid har snöfallet lugnat ner sig lite och vinden har avtagit. Men det är fortfarande vitt på marken och lite under nollstrecken. Vintern kom tillbaka, i år vill den inte ge med sig....(men att ha vinter de sista dagarna i april är ju inte så ovanligt det heller...).

Som sagt längtar jag efter varma vårdagar, men får allt nöja mig med att njuta av en kopp kaffe och titta ut på det vita utanför fönstret...Mera snöfoton senare, men först måste jag bara få dela med mig av gårdagskvällen som var så vacker! Dessutom var den rätt snöfattig!

Klockan var runt 21:30 när jag upptäckte den röda och vackra solnedgången. Så jag gick ut och knäppte några foton.


Ni skall veta att när jag står där ute på slätten kan jag inte sluta att fota.... så några och några....



Slutligen gick jag i alla fall in i stugvärmen...


Annat var det i morse - och enligt väderleksprognosen skall det snöa hela dagen.... Vintern kom som sagt tillbaka men där jag gick hörde jag trots allt en sånglärka kvittra och en talgoxe som höll låda uppe i ett träd i skogen.

Mina krokusar låg inbäddade i ett tunt lager med snö under körsbärsträdet. Vill man tänka positivt så blir det en lång blomningstid denna vår! 

Och till sist: kör sakta på vägarna, speciellt alla ni som har sommardäck på bilen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar