fredag 5 april 2024

Igår kväll vandrade jag ute på skaren

 Gårdagen bjöd på en härligt solig dag! Dock började molnen dra in fram emot den sena kvällen. Och visst är det åter gråmulet denna dag, suck. Vi väntar på lite snö idag igen (eller förhoppningsvis inte)...

Gårdagskvällen var som sagt ljus och vacker. Det tyckte tydligen också denna domherre som satt uppe på sparkstöttingen och solade sig. Han ser så rund och go ut - ätit en hel del av våra solrosfrön i vinter, kanske.

Jag bestämde mig för att gå ut på slättens snötäcke som ännu finns på så många ställen här hos oss. För nu bar skaren, endast där snötäcket var för tunt sjönk jag ner till marken....


Igår kväll sjöng inga sånglärkor där ute, det var rätt tyst... Det är ändå så rogivande att vandra på skarsnön, man kan ju gå nästan överallt på åkrar och äng.... 

Ja, och så får man dessa strutsben. Långa, nästan vackra som en mannekäng! Det blir ju så här när solen står lågt just före solnedgången. Framför mig på skaren hade haren skuttat i nysnön som virvlade ner i onsdags.... Vintern håller ännu sitt grepp, det är bara att inse.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar