måndag 24 januari 2022

Söndagspromenad

 Idag blir det söndagsfoton här på bloggen. Jag fick med mig sambon ut på en promenad framemot kvällen. Tanken var att vi skulle gå igenom byn men så träffade vi på några bekanta som var ut med sina hundar och vi stod och pratade en god stund. Så vi kom på andra tankar och bestämde oss för att ta en skogspromenad istället. Dit upp mot skogen skulle vi gå, dit jag inte vandrat på flera månader.

Solen var uppe när vi gick hemifrån, men efter att ha pratat alltför länge hade solen nästan helt sjunkit bakom horisonten... Men det blev ett vackert promenadväder ändå!

Ute på slätten längs åkervägarna var det inte upplogat och här fick vi plumsa i snön. 

Men det blev bättre när vi närmade oss skogen... och sedan var det fina skogsvägar och fina skoterspår!


Vi gick ut till ett nyuthugget skogsskifte och jag kunde inte känna igen mig i skogen, här där jag gått så många gånger längs de vackra skogsstigarna... nu var allt så annorlunda...



Här i skogen såg vi massor av spår i snön. Älgarna som gått fram och tillbaka. Rådjuren som lämnat sina spår. Dessutom hade harar skuttat förbi, ekorrar, mårdhundar och en och annan liten skogsmus... Här ute träffade vi på Å som också ville ut för att sträcka på benen, så det blev mera prat innan vi gick vidare...




Skymningen sänkte sig när vi vandrade hemåt igen. Nu tog vi ett skoterspår som var väl använt och vi behövde inte plumsa i snön.


En så skön skogspromenad i skymningen! 

Så var vi då äntligen hemma igen och vi kunde sätta oss framför tv:n och kolla kolla på kvällens valvaka och klura ut vem som fått flest röster i det första välfärdsområdesvalet som ordnats.

Idag lär det bli mera skogspromenader, men nu dagtid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar