söndag 24 november 2019

November brukar vara kulturmånaden, men....

November är grå och tråkig varje år. Så även anno 2019.
Men samtidigt brukar jag just i november satsa på kultur. Men inte i år.
Nej, jag har faktiskt inte varit minsta kulturell detta år. Det har bara blivit så.
Tänker jag efter har jag bevistat endast en konsert inom november månad
fram till dags datum. Och faktiskt har jag inte något annat inplanerat heller.
Däremot i december har jag prickat in några datum....
och redan i oktober då var jag ju på teater!



Under kristallkronorna på nyrenoverade Salong Ernst och tillika nyrenoverade
Vasa teater blev det en helkväll i kulturens tecken. För redan i mitten
av oktober var jag tillsammans med fyra av mina barndomsvänner på teater.
Vi såg teaterns jubileumspjäs "Spelman på taket". Pjäsen var
verkligen en höjdarföreställning med fina skådespelarprestationer och så
rolig med dom härligaste av härliga dockor!


Nej, årets november får bli en lugn månad när jag kurerar min hälsa.
För vad är bättre än den egna hälsan! Det får bli hemmabak och långpromenader
i näromgivningen, det får bli en och annan skogsjobbardag och en och
annan lösa-korsordsdag i fåtöljen.
Nu gör vi slut på november så blir det snart advent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar