måndag 11 november 2019

När jag längtar till sommarvarma nätter....

Det är en helt vanlig måndagskväll i november, och det knallar emot natt.
Ute har vi runt minus 4 grader, lite snö på marken men annars är det nattsvart.
Det är allt lite så att man längtar till sommaren, den som susade förbi för ett tag sedan.
Vet ni, idag tror jag att jag vill bjuda på foton från en vacker sommarnatt!
 Ja, så får det bli!





Det var sen kväll, eller rättare sagt tidig natt i månadsskiftet juli-augusti.
När det nästan aldrig blir så där riktigt mörkt.
Vi var ute vid villan och solen var på väg ned  (eller var den på väg upp?).
Det var vindstilla och det var värme i luften. 
Det var stilla, riktigt stilla.
Jag satt säkert nybastad och lyssnade på radion, 
blickade ut över fjärden....
Jag hade inga måsten i hela världen och kunde bara njuta av stunden.
Det var sommar och jag visste att även nästa dag skulle bli solig och fin.
Det var stillhet. 
Sommarnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar