tisdag 22 januari 2019

Winter wonderland!

Igår flödade vintersolen och det var riktigt kallt där ute.
Det var absolut vindstilla ute på slätten och snön knarrade så där
ljudligt som snön bara gör när det är riktigt kallt. Solen lyste och
min näsa och mina kinder färgades röda av kylan.
En så härligt vinterdag!



Kölddimman dansade över slätten och nattens rimfrost klamrade sig 
fast på träd och buskar. Solen gav ett vackert skuggmönster i den vita snön.


En av våra grannar hade före julen hämtat hem tre nya hästar.
Ett sto och två föl, som alla trivdes ute i vinterhagen.
Vi hälsade på hos hästarna och de två fölen, som är runt ett halvt år gamla,
snusade lite på mig innan de sprang tillbaka till hästmamman och höbalen.

 
Alla trivdes med en kall vinterdag. Både hästarna och vi.
Men så började jag (och grannen) frysa om våra fötter och jag 
bestämde mig för att gå hemåt.... Hästarna däremot mumsade vidare
på sitt hö och lät sig inte bekommas av kölden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar