torsdag 24 januari 2019

Orkeslös i januari

I januari, när dagsljuset är i kortaste laget och kölden är rätt bitande,
då är det skönt att inte förta sig. Min ork pejlar under nollstrecket och
att få till dom där 10.000 stegen på mina utomhusvistelser det är nästan
stört omöjligt. Igår bjöd våra grannar oss på mat på en lunchrestaurang  
och att sedan orka masa sig ut på lite motion, det satte mättnaden totalstopp för...
Idag däremot tog jag nytt mod till mig för att om möjligt orka ut på en längre
sväng. Orken var nere i tårna idag också, men min envis-skalle 
fick mig ut på en långlänk (dock inte ända upp till 10.000). 
Nu sitter jag här helt slut och undrar 
hur jag skall bära mig åt för att orka koka dagens måltid....


 Dagens foton knäppte jag för någon dag sedan.
Här ser man solen med haloring. Tyvärr vandrade jag i skogen
och solen var i nedåtgående, men de två lysande "regnbågarna" ser man.



 Det var vackert längs skogsbilvägen med mycket snö i träden.


Lite djurspår i djupsnön.



Den nedåtgående solen färgade en av de stora granarna
lätt rosa. Kvällen närmade sig och så var solljuset över för 
den dagen. Det är januari och dagarna rullar vidare.....

1 kommentar:

  1. Här har vi inte sett någon sol idag . Hoppas orken kommer ,kramen Nette

    SvaraRadera