måndag 26 mars 2018

Vi är inne i påskveckan

Nu är vi redan inne i årets påskvecka och vintern fortsätter att visa sina muskler.
I morse hade vi över minus 20 men solen värmde så fram på dagen fick lite
behagligare vintertemperaturer. Minus 4!
Jag vankar runt, suckar lite och önskar att våren kunde visa sig.
Nu skriver vi snart april och här ligger ännu runt 50 cm snö på marken....


Inne hos mig har jag, trots vintern, de grönaste gröna björklöv.
Och löven hälsar påsken välkommen!



Nu har mina påskägg, dom jag köpte för många år sedan i Umeå, fått 
klä året påskris i allsköns färger (trots att äggen här ser svarta ut i motljuset...).
Ute vitt och inne grönt..., fick jag önska kunde det gärna var lite tvärtom....

 
Jag hälsar Påsken välkommen och hoppas det blir lite takdropp i 
slutet av veckan!


1 kommentar:

  1. Härliga Påsken är här, den gillar jag bäst för den är vårlig,
    ja även om det finns snö kvar.Förstår att ni har massor av snö kvar, men björkriset har slagit ut ser jag, hihihi . . .
    Snöfall har vi fått hela dagen, man börjar ju undra vad det är frågan om i naturen . . .
    Helgen har varit intensiv, jag har fyllt år och nu är jag ingen 60 plus längre.
    Det är kul och trevligt med gäster men det tar på krafterna, hihi . . .
    Till Påsk kommer bara bb Jennie med familj, lagom många så jag hinner att prata med alla
    och bbb Leonard o Ofelia kommer att hålla oss igång, hihi . . .
    Ha en fin Påskvecka/ Eva





























































































































































    SvaraRadera