söndag 25 mars 2018

På restaurang med barndomsvänner

När jag började på första klassen i skolan visade det sig att vi skulle bli
fem flickor på min klass. Vi flickor har hållit kontakt med varandra sedan dess
 (okej, ibland sporadiskt, ibland nästan inte alls) - men ju äldre
 vi blir desto roligare tycker vi det är att träffas. Och desto oftare träffas vi!
Redan i början av året hade vi prickat in lördagen den 24 mars i våra
kalendrar, för nu skulle vi alla fem stråla samman igen!
Det var dags att avhandla allt som hänt sedan senast över en bit god mat!


Ett bord blev bokat på restaurang Frans & Nicole och vi gjorde oss redo
för träff. Tyvärr kunde en av oss inte komma pga att hennes mor tagit farväl av 
detta jordelivet och det var ju lite sorgligt. Både för att en länk till allas vår
barndom hade tagit adjö och för att vi inte alla fem kunde stråla samman som planerat.
Men ju äldre man blir desto mera förstår man det här med att släktled kommer 
och går.... (U-B hoppas vi ses snart igen och då kanske du är farmor!).
 Vi började vår kväll med ett urgott surdegsbröd med en paprika-chili-vitlöksröra
och ett glas rött alt. vitt. Sedan flöt timmarna på....


 Till varmrätt beställde jag min älsklingsrätt: lever med bacon och tillbehör.
Jag har alltid älskat lever och på den här restaurangen serveras en mycket utsökt talrik med
en fin smakkombination. Lite vardagligt, men vansinnigt gott!


Vi beslöt också satsa på efterrätt och för min del blev det crème brulée med
hjortron. En len och god efterrätt som blev pricken över i:et, så att säga.
Allt medan vi åt satt vi och pratade både gammalt och nytt.
När klockan var 20:30 släckte restaurangen all belysning
 och vi firade Earth Hour i ljusens sken. En mysig stund för jorden.
Och en mysig stund för oss! 
Hoppas vi alla fem kan ses igen, kanske till sommaren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar