söndag 10 juli 2016

Senaste dygnet i bilder

Visst är det bra konstigt ibland.
Jag menar, ibland händer ingenting och så plötsligt händer allt på en gång.
För oss har den här helgen varit ett riktigt bra exempel på "Allt på en gång!".
I fredags tog sambon och jag bilen och drog söderöver. Vi hade gps:en
inställd på södra Finland och specifikt Ekenäs.


 Vi tog det lugnt, det var mycket bilar i farten denna fredageftermiddag.
Vi åkte lite inåt landet, bara för att vi hade tid på oss.
Mot kvällen kom vi fram till ett vackert Ekenäs.


Men vi ville ju inte bara ta det lugnt på kvällen, så vi beslöt åka ut till Hangö 
och Finlands sydligaste udde. Och vi hamnade mitt i Hangö Regattan!
Med massor av segelbåtar och massor av folk i farten.


Vi tillbringade hela kvällen i Hangö, allt medan solen färgade havet
i rosa. Det var en mycket vacker kväll!


Innan vi åkte från Hangö såg jag detta hus och jag var ju bara tvungen att
knäppa några foton, för vem minns inte Hangö-kexen från barndomen?


Efter en skön natt på hotellet i Ekenäs gick jag ut på en fin morgonpromenad
runt i staden. Mera bilder från både Hangö och Ekenäs senare.


Halva dagen tillbringade vi tillsammans med sonen vid garnisonen 
i Dragsvik. Roligt med en solig dag tillsammans med sonen, som visade oss
omkring på området. Så hoppade vi in i bilen igen, tryckte gasen i
botten och drog norrut igen. Tusen km på ett och ett halvt dygn...


För på kvällen sällade vi oss till sambons kusiner.
Nu blev det kusinträff ute i Alskat.
Här var det mat, kaffe med tårtor, sång och massor av gemenskap.
Ljudnivån var hög när alla pratade i mun på varandra.
Och så plötsligt var det innehållsrika dygnet till ända.....


1 kommentar:

  1. Oj vilket dygn ni hade och vi som hade så lugnt på holmen inte ens grannarna var där ,kramen Nette

    SvaraRadera