lördag 30 juli 2016

Inredning med nytt och gammalt

Det har hänt så mycket roligt de senaste veckorna och jag har
inte alls suttit framför datorn (men kameran har följt med mig hela tiden)
så jag har massor att dela med mig av. Var skall jag börja? Jo, jag tror allt
att jag börjar med gårdagen i alla fall. I går hade vi "tjej-träffis" med fd arbets-
kollegor igen och denna gång träffades vi för en heldag hemma hos A
som renoverat upp ett gammalt hus (med hjälp av sin pappa).
Numera huserar hon och hennes syster med familj på varsin våning 
i den stora röda f.d. bondgården. De är femte generationen som bor
på gården och det är en gård med historia. 
Så idag kommer jag att börja med att bjuda på en hel del inredning
(för det är ett så fantastiskt hus och med en helt underbar inredning av
både gammal och nytt. Så stilsäkert! Wow!)


Nytt och gammalt var det....














Jag låter bilderna tala för sig själv (fick lov att visa bilder som jag
snabbknäppte medan vi gick runt i huset).
Vi gick inte enbart huse-syn, vi satt ute i trädgården där vi åt och drack
gott också. Det var grillat och olika röror och sallader med grönsaker från
egna trädgården som stod på menyn. Mums!



För att inte bli helt försoffade spelade vi Mölkky efteråt. Och vissa av
oss har mera vinnarskallar än andra... men det var som sagt roligt
att röra på sig lite i solskenet.... Dagen avslutades med kaffe och nybakad
rabarberkaka med vispad grädde. Tack A för en helt fantastik dag!
Och tack resten av tjej-gänget, så roliga träffar vi har haft!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar