torsdag 7 april 2016

Visst får man sucka ibland...

Suck!
Jag suckar eftersom jag just nu är inne i årets tredje förkylning.
Den här gången förärades jag endast med hosta och snuva,
så det får väl lov att bli en litet suck (men ändå....).
En liten suck kan jag väl slänga till vädret också.
För vädret är ju inte det bästa det heller.
Grått. Mulet. En och annan regndroppe.



Men våren är på väg. 
För som man säger ingen vår utan regn (som tar bort den 
sista snön och som dränerar bort tjälen i jorden).
Vet ni, jag tror jag ändå skall sura lite idag. Sura för både förkylningen
och regnet. Sedan kan jag se det positiva i morgon.
Då ni.....
 

1 kommentar:

  1. Hörde att dom första båtarna kommit i sjön här idag ,isen har fått ge vika på en del ställen och mer än så behövs inte för en del .Regnet skvalar ner men det gör väl gott åt isen på vår fjärd ,Kramen Nette

    SvaraRadera