måndag 25 april 2016

Aprilväder

Så var det måndag igen och en ny arbetsvecka ligger framför.
Den här veckan börjar med en ledig dag, vi har nämligen jobbat hela helgen.
Så nu får jag äntligen sitta vid köksbordet och ta det lugnt. Med en kopp kaffe
bredvid datorn och med tvättmaskinen som surrar i bakgrunden.


Där ute vräker snön ner.
Ett urtråkigt aprilväder.
Men lika fullt ett ganska typiskt aprilväder.
Jag vägrar gå ut för att fotografera eländet. 



Istället väljer jag att fokusera på helgens solskensdagar. På de gula
solarna på marken som sträckte sig upp mot den riktiga solen.
Hästhovens blommor (heller tussilagon som dom heter i Sverige).
I dag är marken helvit. 
Annat var det igår.
Jag föredrar gårdagens solsken.

1 kommentar:

  1. Här har också marken blitt alldeles vit idag.
    Började med en snöstorm idag och nu har det mera övergått till vatten.
    Måga har bilolyckorna varit idag, hala sippriga vägar med sommardäck.

    Har ännu inte mött någon tussilago här,
    men så har jag heller inte varit ute å letat !!!

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera