fredag 1 april 2016

Ny månad och ny tjejträff

Första april började gråmulen och kall. 
Min vana trogen löste jag dagstidningens sudoku 
innan dagen riktigt hade börjat. 


Så blev det lite kaffe och när jag tittade ut var det snö i luften.
Redan kl 10 hade jag stämt träff med en av mina arbetskamrater (fd) 
och jag promenerade ner till byn, idag var det igen dags för tjejträff med glada
arbetsgänget som var alterneringslediga. I dag samkörde vi en 
bit söder om staden.


Den här dagen var vi inbjudna till T och hennes familj (man, två
skolpojkar som kom hem vid 12-tiden och så två katter).
Vi hade en skön och trevlig dag med många glada skratt, en sådan där
dag när timmarna bara flyger iväg i trevligt sällskap.


T bjöd på mat mitt på dagen (jo, så länge var vi att lunch ingick i programmet!).
Till efterrätt serverades vi den mest underbara kola- och bananpaj toppad 
med vaniljyoghurt och blåbär. Guuud så gott!
Vi satt länge, länge vid matbordet i köket.


 M hade gjort en fotobok av sina Afrika-veckor och det var verkligen roligt
att se allt det annorlunda hon hade upplevt i början av året.
Så satte vi oss i vardagsrumssofforna igen och lät någon timme
flyga förbi. Det är trevligt att umgås i trevligt sällskap!
Vi hotade med att övernatta, men beslöt ändå att åka hem....
Tack T för all gästfrihet och allt gott du bjöd på!
Nu till kvällen har solen skingrat molnen 
och dagen har fortsatt som en solig vårdag. 
Välkommen april månad! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar